За MLM и изобщо бизнесът от един аматьор
Първо искам да отбележа, че тази тема не е прява в стил празни философствания. Целта е съвсем конкретна - да развия бизнес (съвместно с други хора), който ползва MLM техниката за рекламиране.
Първа стъпка ще бъде планиране на системата - какви услуги, какви параметри, как да се реализират нещата напълно законно, както и в последствие търсене на пропуските в съставената система. Тук трябва да отбележим, че целта е създаването на нещо почти изцяло морално, а не изпълнено с маркетингови подвеждащи приниципи.
Втората стъпка ще бъде изграждането на системата. Създаване и тестване на сайта. Търсене на партньори, търсене на участници и други подобни. Рекламирането няма да е в тази част - целта е то да бъде реализирано чрез принципите на MLM чак на епата на стартиране на проекта.
Третата стъпка е стартирането на проекта. На тази стъпка системата тръгва и ще трябва непрекъснат анализ на нейното действие.
В тази тема полагам началото на първа стъпка. Услугата, която ще се предлага нека да е карта за отстъпки. Т.е. целта е да се приложи услуга, подобна на http://tipcard.org или http://web.sci.sc. Първите две идеи ще опиша малко по-долу, за да не развалям общата рамка на представянето.
Да спомена защо рекламирането на продукта да се осъществи посредством MLM? Ако прочетем най-горната тема в блога http://mlmzabludi.blogspot.com/, то ще видите че има много истина в написаното. Факт, обаче, е това че MLM е най-евтиният начин за рекламиране. Ако ти си избрал правилен продукт за рекламиране, то ти вече не си мошенник, независимо че самата схема ти позволява да бъдеш такъв.
Защо реших да правя това наново, а не се включа в нещо съществуващо? Всъщност тук ще си призная честно, че не съм сигурен, че това което описах дори ще се опитам да го реализирам. По-скоро бих желал да получа важен опит от отговорите на потребителите на този форум, които да критикуват идеите, които представям.
А дали не мога да реализирам всичките си идеи, присъединявайки се към tipcard.org? Не е изключено да го направя, но нещата зависят и от отсрещната страна.
=======================================================
-1- Трябва да имам правило, според което ако ресторант или заведение за хранене е в ключен/о в системата на отстъпките, тогава получаваната от картата отстъпка ще трябва да е минимум 20%. Наистина цените на предлаганото в подобни места са доста по-завишени от реалната стойност. Ако при плащане на 30 лева отстъпката ти не е поне 5 лева, то такава отстъпка и просто смешна. В подобни места е масова практика да се оставя бакшиш от 2-3 лева и така ако картата не ти прави отстъпка, то тя е съвсем безполезна.
-2- Трябва отстъпките в хранителните магазини да са "съобразени със ситуацията". Какво се има предвид? Крайната цена на която ще закупиш продукта (след прилагане на отстъпката) трябва да е конкурентна. Не е редна тя да е по-висока, или почти същата като цената в близкия супермаркет. В хипотетичното бъдеще това правило ще бъде премахнато, когато голяма част от кварталните магазинчета са в системата. Тогава удобството да пазаруваш наблизо ще се заплаща с по-восоката цена на продуктите, дори и след отстъпките.
-3- Трябва измежду дейностите на фирмата да има и такива, които са свързани директно с дейността на продажбите. Това ще е част от мотивацията на обектите да се включат към системата. Една примерна дейност може да бъде организиране на обща дистрибуция за някои стоки. Защо? Когато продаваш на едро, то цената е доста по-ниска. Наистина именно по такъв начин супермаркетите поддържат ниски цени. Същото може да се направи и с малките квартални магазинчета, ако те не пазаруват отделно, а им е организирана обща по-мащабна дистрибуция на конкретни стоки за всички тях.