Страница 1 от 2

Критерии за сравнение

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 09, 2010 7:42 pm
от deni_da
Здравейте отново,

Предлагам преди да започнем да пишем в тази тема да определим критерии, на база на които ще се извършва сравнението.

Моите предложения са:

Клас на продуктите
Цени
Възможности за бизнес
Нови пазари
Помощ и подкрепа от страна на компанията
Рекламни материали и подходи
Брой регистрирани потребители
Задължения от страна на сътрудниците
Бързина на развитие на потребителската мрежа.

Моля споделете и вашите предложения

Re: Критерии за сравнение

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 09, 2010 8:11 pm
от admin
Трябва да се имат предвид негативните фактори, като ограничения, задължения и т. н., защото с тях често не запознават хората, когато ги агитират да се присъединят, пък е важно всичко да е ясно от самото начало, за да няма после неприятни разочарования...

Re: Критерии за сравнение

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 09, 2010 8:17 pm
от deni_da
А, да... забравих да уточня, че към задължения трябва да се имат предвид и наличие на такси за пререгистрация, условия за заличаване на регистрации, необходим месечен оборот, необходим брой сътрудници и т.н
Но може да вземем предвид и наличието на семинари, конференции, бюлетини за ограмотяване на сътрудниците - както и дали има такси за тях.

Други предложения?

Re: Критерии за сравнение

МнениеПубликувано на: Пон Ное 08, 2010 1:56 pm
от Valdey
Hi !

А дали можем да сравняваме тук и компании, които също използват рефералния маркетинг, но не са насочени към определени продукти, а наблягат повече на услуги ?
:?:

Re: Критерии за сравнение

МнениеПубликувано на: Пон Ное 08, 2010 11:01 pm
от admin
Ами кажи какво имаш предвид - повечето партньорски програми за услуги предполагам имат само едно ниво (афилиейт)?

Re: Критерии за сравнение

МнениеПубликувано на: Вто Ное 09, 2010 11:22 am
от Valdey
OK !
Казвам. Идеята се използва от няколко компании, работещи в областа на финансовите услуги - обучения, инвестиции, застраховки, ...
Типичен MLM е, макар че някъде го наричат Referral Marketing ...
Реално няма ограничения в ширината и дълбочината на линиите, както и получаваните от тях бонуси ...
Ето няколко примера (на английски):
http://www.ducttapemarketing.com/referral_marketing.htm
http://www.entrepreneur.com/marketing/n ... 83952.html
http://www.interactivemarketinginc.com/ ... stems.html
Като цяло, бизнес модела е интересен и перспективен и може би е хубаво да поговорим с хора, които имат практически опит с MLM, реални резултати, постоянни месечни чекове, без да се достигнали до ниво "зомбиране" ...
Тъй като не мога да преценя до колко би било интересно за хората от този форум, предлагам да направим една работна среща и да решим дали тук и сега, да предоставяме информацията ...

Re: Критерии за сравнение

МнениеПубликувано на: Пет Апр 08, 2011 5:28 pm
от NND
Аз предлагам традиционните критерии за МЛМ компаниите,които се цитират в специализираната литература!!
Добрата ММ компания трябва да има:
* Качествени продукти - един от най-важните фактори в мрежовия бизнеса е гама от много качествени продукти. Много е трудно да спечелиш уважението и доверието на клиентите, ако в един момент продаваш филтрираща система за вода, а в следващия обувки. Добрата компания трябва да предлага качествени продукти, които се помнят дълго. Търсете лидер на пазара с доказано висококачествени продукти.
* Без изпреварвания в ниво - никой от групата под вас няма да се издигне в ниво по-високо от вашето. Ако дистрибутор във вашата мрежа развива бизнеса си добре, при издигане на по-високо ниво, той ще изтласка автоматично и вас на новото ниво. Търсете маркетингов план, който поощрява откриване и включване на лидери в бизнеса.
* Без загуба на ниво - постигнатото ниво в маркетинговия план никога не трябва да се губи заради липса на активност и покупки. Веднъж достигнато, нивото се запазва вечно. Добрият маркетингов план ви позволява да се отпускате, ако имате нужда.
* Бонуси се изплащат върху цени на дребно - бонусите трябва да се изчисляват върху стойността на купените продукти по препоръчителни цени за продажби на дребно, а не върху дистрибуторските цени (които са значително по-ниски). Това гарантира по-високи бонуси.
* Доказана финансова стабилност - постоянен, стабилен ръст на продажбите винаги е знак за добра ММ компания. Не пропускайте да погледнете графиката на годишните продажби на компанията, за да видите как се развива тя, какви са оборотите й и да прогнозирате бъдещи тенденции. Разгледайте също продажбите през цялата история на компанията.
* Поне 5-годишен опит в мрежовата индустрия - добрата ММ компания трябва да има най-малко 5 години опит и да е реализирала стабилен ръст през съществуването си. Само качествена мрежова компания може да прескочи първите критични 18 месеца с помощта на солидно ръководство, силен бизнес план, мотивирани дистрибутори и качествени продукти.
* Разнообразни възможности за доходи - когато компанията предлага на дистрибуторите различни варианти за печелене на пари, те имат възможност сами да определят графика си - дали да работят на пълен или на непълен работен ден, да избират това, което им допада най-много и др. Разнообразните възможности за доходи са ключово преимущество на работата в мрежовия маркетинг.
* Продукти за консумация - за мрежовия бизнес са идеални продукти, които се консумират, защото с тях лесно можете да си изградите група лоялни клиенти, които редовно купуват нови продукти. Такава солидна основа от активни клиенти е ключ към ефективен мрежов бизнес. Тя може да се изгради само с качествени консумиращи се продукти. Доста трудно би било да сте представител на компания, която продава домашни аларми например.
* Развита система за подкрепа на дистрибуторите е ключов фактор за мрежовия бизнес. Добрата ММ компания трябва да осигурява пълна подкрепа на дистрибуторите - достъп до информация, обучения, семинари, разнообразни възможности за усъвършенстване на уменията и др. Вашият успех влияе пряко върху успеха на компанията и системата за подпомагане на дистрибуторите трябва да е отражение на тази идея.
* Международно присъствие - развитата международна дейност е показател за растеж, надеждност и качествени продукти. Компании, които разширяват дейността си по света са стабилни и опитни.

Re: Критерии за сравнение

МнениеПубликувано на: Съб Апр 09, 2011 8:17 am
от 404i
* Без изпреварвания в ниво - никой от групата под вас няма да се издигне в ниво по-високо от вашето. Ако дистрибутор във вашата мрежа развива бизнеса си добре, при издигане на по-високо ниво, той ще изтласка автоматично и вас на новото ниво. Търсете маркетингов план, който поощрява откриване и включване на лидери в бизнеса.
* Без загуба на ниво - постигнатото ниво в маркетинговия план никога не трябва да се губи заради липса на активност и покупки. Веднъж достигнато, нивото се запазва вечно. Добрият маркетингов план ви позволява да се отпускате, ако имате нужда.
------------------------------------
Това са два от критериите, които според мен са меко казано неприемливи в МЛМ.
И двете правила не са стимулиращи. Чрез тях не се заплаща конкретните усилия и умения на дистрибутора във всеки момент, а някой може да лежи на стари "лаври" и да получава само и само заради това, че се е включил малко преди някой наистина компетентен и можещ човек.
Освен това са предпоставка и за опорочаване на МЛМ и точене на средства от самата компания. Такъв маркетинг лесно би сринал една дори добра компания.
А и да се толерира високи бонуси без личен принос- малко несериозно ми звучи. Предполагам, че ви се иска да си трупате мангизи за сметка на умеещите и можещите, но МЛМ не работят по този начин.
На схемите отговарящи на тези два критерия може спокойно да лепнем етикетче "ПИРАМИДИ"
Но това е само лично мнение, и не цели да засегне лично никой в тази дискусия.
Почитания на всички постващи във форума и дерзаещи по "пътя на успеха"

Re: Критерии за сравнение

МнениеПубликувано на: Съб Апр 09, 2011 12:06 pm
от Тиш
NND, привет колега от един отбор сме! :)

Re: Критерии за сравнение

МнениеПубликувано на: Съб Апр 09, 2011 6:09 pm
от NND
404i,не зная от колко време и как работиш МЛМ ,но мога да ти кажа ,че това са две от най-важните стимули за хората в мрежовия маркетинг.Нали движещата сила тук са хората и хората на техните хора.Фирмата трябва да те стимулира да водиш колкото може повече хора по всякакъв начин.
Аз работя вече седем години този бизнес и мога да кажа отговорно,че тези две условия бих ги сложила на едно от първите места,защото те осигуряват стабилен и благодарен маркетингов план.А за пирамида(предполагам финансова имаш предвид) е много несериозно да се говори.Когато няма производство и се раздават някакви пари на някакви нива,можем да говорим за финансова пирамида!!!Всичко останало е мрежов маркетин с добър или не толкова добър маркетингов план!!!
Тиш,радвам се и желая успехи!!!